Asiakkaan auttaminen digitaalisella ostopolulla vaatii myynnin ja markkinoinnin yhteistä aikaa. Moderni myynti on asiakkaan kohtaamista ostopolun kaikissa vaiheissa, joten se vaatii monikanavaisuutta ja näkemyksellisyyttä. Myynnin ja markkinoinnin on ymmärrettävä paremmin asiakkaan ostopolkua, asiakaspersoonaa sekä pystyttävä vakuuttamaan ostoprosessissa useampi päättäjä.
Onnistuakseen myynti tarvitsee runkoja ja raameja sekä markkinoinnin kanssa yhteistä aikaa ja markkinoinnin dataa. Markkinointi tarvitsee myynniltä tietoa, jotta voi tukea myyntiä asiakkaan tarpeen ymmärtämisessä ja täyttämisessä sekä vetovoiman lisäämisessä. Kun saat koko koneiston toimimaan optimaalisesti, parannat helposti yrityksesi tulosta 10 %:lla. Tarvitaan yhteinen focus asiakkaan auttamiseen.
Lämpimästi tervetuloa mukaan kasvamaan!
Aamun agenda:
Myynnin ja markkinoinnin muutos - mitä on moderni markkinointi ja myynti?
Miksi myynti tarvitsee markkinointia enemmän kuin ennen – ja toisinpäin?
Mitkä ovat yleisimmät haasteet ja miksi on rakennettava siltoja?
Myynnin ja markkinoinnin yhteispelin käytäntö vs kuvitelmat
Miten aloitat yhteisen tekemisen käytännössä
Aikataulu:
8.45 Virittäytyminen ja virtuaaliset aamukahvit yhdessä Zoomissa
9.00 Webinaari alkaa
10.30 Webinaari päättyy
Network & Growthin yrittäjä-valmentaja Oona Kankkunen auttaa suomalaisia yrityksiä ja yrittäjiä myynnin sekä tunnettuuden kasvussa. Oonan missio on tehdä myynnistä näkemyksellistä ja sosiaalista sekä viestinnästä vetovoimaista. Hän vaikuttaa myynnin ja markkinoinnin modernisoimiseen sekä näiden yhteispelin parantamiseen mm. social selling -valmentajana, LinkedIn-vaikuttajana ja MMA:n #myynninlähettiläs roolissaan. Hän on Suomessa suosittu sosiaalisen myynnin puolestapuhuja, suosituimpia LinkedIn kouluttajia sekä tunnetun verkostoitumistapahtuman #linkedinafterworkhelsinki perustaja.
Myynnin valmentamisesta Oonalla on 10 vuoden kokemus niin B2C kuin B2B kentässä. Hän on rakentanut kymmenille yrityksille moderneja myynnin prosesseja, pelikirjoja ja valmentanut tuloksellisesti SoMea ja myyntiä mm. IT-, rakennus-, teollisuus-, retail- ja eri palvelualoilla. Oonan ammatillinen liekki palaa myynnin modernisoimiseen ja myynnin arvostuksen parantamiseen Suomessa.