Jos haluat kuulla todellisen visionäärin ja valtaisan käytännön kokemuksen omaavan henkilön ajatuksia tulevaisuuden myynnin johtamisesta, myynnistä, teknologioista, trendeistä ja muutoksesta, niin Mikko Seppä on juurikin oikea henkilö kertomaan näkemyksistään.
Lämpimästi tervetuloa mukaan vaikuttumaan!
Päivän agenda:
”Myyjien johtamisesta myynnin johtamiseen”
Myyntikanavat muutoksessa
Kysynnän luominen ja kotiuttaminen
Uudet myynnin tehtävät/roolit
Onnistumisen mahdollistajat
Teknologiat nyt ja huomenna
Data: kerroin kaikelle myynnin tekemiselle
Toimintamallit teknologia- ja kehityshankkeisiin
Aikataulu:
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
9.00 Valmennus alkaa
10.30 Kahvitauko
10.45 Valmennus jatkuu
12.00 Lounas
13.00 Valmennus jatkuu
14.30 Kahvitauko
14.45 Valmennus jatkuu
16.00 Valmennus päättyy
Hinta:
Suomen Ekonomien, Kaupan liiton ja MMA:n jäsenetuhinta 390 euroa + alv 24 %. Hinta muille 490 euroa + alv 24 %.
Kysy myös ryhmä- ja pakettitarjousta: anu.varpenius@schoolofsales.fi!
Mikko Seppä on sarjayrittäjä, keynote-puhuja ja tietokirjailija.
“Päädyin työelämään kiinnostavaan aikaan. Markkinointiala otti digitalisaation suhteen ensimmäisiä kunnollisia askeleitaan ja Google Adwords (tai performance marketing ylipäätänsä) otti jalansijaa. Sopivien sattumien kautta pääsin työskentelemään hakukonemarkkinoinnin (SEM+SEO) parissa ja opettelemaan siinä sivussa analytiikkahommia perusteellisesti.
Hyvin erilaisten asiakkaiden kanssa työskennellessä opin todentamaan markkinoinnin tuottoa ja keksimään mitä luovempia keinoja mitata / todentaa markkinoinnin todellisia vaikutuksia. Osalti varmasti oman kiinnostuksen ja draivini kautta päädyin aina vetämään kyseistä liiketoimintaa sen hetkisessä työpaikassani.
Kirjotin oppimastani kirjan (The Art of Paid Search. 2010) ja hyvin pian sen jälkeen päädyin vetämään Snoobin, yhden ensimmäisistä suomalaisista SaaS-menestyksistä, myyntiä. Snoobilla SaaS-liiketoimintamalli ja ohjelmistobisnes tuli sitten kertaheitolla tutuksi. Firma palkittiin useampaan otteeseen kovasta kasvustaan ja minä pääsin oppimaan miltä tuntuu elämä kasvuyhtiössä.
Aika Snoobilla oli paitsi äärimmäisen kehittävää (opin valtavasti analytiikasta, johtamisesta ja softasta), mutta myös erinomainen koulu kasvuyrittäjyyteen. Kasvuyrityksen haasteet tulivat tutuksi kun päädyin toimitusjohtajana kipparoimaan firmaa. Hieman myöhemmin kirjoitimme useamman kollegan kanssa toisen kirjani, Digin mitalla (2013), joka avaa markkinoinnin mittaamisen saloja.
2014 koin että aika oli tullut aloittaa ura yrittäjänä. Perustimme Kasvumarkkinointitoimisto Advance B2B:n yhdessä kollegani Paavon kanssa. Advance B2B on erikoistunut SaaS- ja subscription-yhtiöiden markkinointiin ja asiakkainamme on huippuyhtiöitä meiltä ja maailmalta (esim. Salesforce, Visma, Drift). Koska kuluttajapuolella näytti olevan tilausta samankaltaiselle konseptille, perustimme Matter Agencyn paria vuotta myöhemmin vastaamaan tähän tarpeeseen.
Molempien yhtiöiden kasvun ja kansainvälistymisen aikana olen päässyt tekemään ja oppimaan huimasti uutta. Halusimme alusta asti, että rakentamamme yhtiöt olisivat unelmiemme työpaikkoja. Siksi voittavan yrityskulttuurin luominen on ollut meille tärkeä asia ja olen siitä kirjoittanut blogissanikin.
Kesällä 2016 kirjoitin Jarkko Kurvisen kanssa B2B -markkinoinnin ja myynnin pelikirjan (2016), jotta saisimme nostettua suomalaisen B2B-markkinoinnin ja myynnin tasoa. Päädyimme kirjallamme aina kultasulka-ehdokkaaksi ja saimme siitä paljon kiitosta.
Kuten monen kasvuyrittäjän tarina, niin meidänkin, sai yllättävän käänteen kun keväällä 2018 ovemme takana oli yllättäen ostajakandidaatteja jonoksi asti. Emme olleet ajatelleet myymistä ja tilanne oli kaikin puolin erilainen - olihan kyseessä oma rakas lapsi. Päätimme kuitenkin perusteellisten neuvottelujen ja tutustumisen jälkeen liittyä Bravedo-yhteisöön, jossa olemme jatkaneet yrityksen kasvattamista 2018 syksystä.
Minua on aina kiinnostanut kasvu ja yrittäjyys, siksi oli luontevaa että perustimme Paavon kanssa sijoitusyhtiön XCalibur IIC:n, jonka kautta sijoitamme kiinnostaviin alkuvaiheen SaaS-yhtiöihin.”