Monien tutkimusten mukaan yritysten suurin kasvupotentiaali piilee nykyisissä asiakkuuksissa. Mutta kuinka varmistetaan, että ensin osataan panostaa oikeisiin asiakkaisiin ja sen jälkeen vielä saadaan valjastettua niiden koko potentiaali? Näihin ja moneen muuhun kysymykseen tartutaan tässä koulutuksessa.
Lämpimästi tervetuloa siis mukaan kuulemaan vuoden myyntijohtajaksikin valitun Ilona Ylinampan, sekä Miljoonamyyjä -kirjan kirjoittaneen Jan Ropposen vinkit, keissit ja tutkimustiedot strategisten asiakkuuksien kasvattamisesta.
Tämä koulutus sopii sekä myyjille, myyntijohdolle, että ylimmälle johdolle ja kaikille, jotka haluavat varmistaa, että yrityksen tärkeimmästä omaisuudesta eli asiakkuuksista, pidetään hyvää huolta.
Päivän agenda:
Osa 1 - Oikeiden asiakkaiden valinta
Strategisten asiakkaiden kasvattaminen vs. asiakkaiden strateginen kasvattaminen
Mitkä ovat kriteerit strategisten asiakkuuksien valinnassa?
Asiakkuuden luokittelut ja erilaiset hoitomallit
Lojaalit asiakkaat ja heidän merkityksensä
Osa 2 - Taktiikat: miten kasvattaa tärkeitä asiakkuuksia
Myyjän rooli avain- ja strategisissa asiakkuuksissa
Miten rakentaa voittava asiakkuussuunnitelma
Suhteiden rakentaminen asiakkaiden avainhenkilöiden kanssa
Miten sitouttaa asiakas mahdollisimman laajaan yhteistyöhön?
Aikataulu:
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
9.00 Valmennus alkaa
10.30 Kahvitauko
10.45 Valmennus jatkuu
12.00 Lounas
13.00 Valmennus jatkuu
14.30 Kahvitauko
14.45 Valmennus jatkuu
16.00 Valmennus päättyy
Hinta:
Suomen Ekonomien, Kaupan liiton ja MMA:n jäsenetuhinta 390 euroa + alv 24 % . Hinta muille 490 euroa + alv 24 %. Kysy myös ryhmä- ja pakettitarjousta: anu.varpenius@schoolofsales.fi!
PS. Tämä koulutus on osa Menestyksen reseptit johdolle -kokonaisuutta, jonka muut osat ovat:
Menestyksekäs myyntistrategia 24.3.2022
Varmista yrityksesi kasvu 5.4.2022
Digitaalisuus ja myynnin tulevaisuus 20.4.2022
Jan Ropponen auttaa myyjiä luomaan enemmän arvoa asiakkaille. Janin filosofia on se, että myyjien kyky luoda arvoa korreloi suoraan heidän myyntituloksensa kanssa. Jan valmentaa mm. maailman johtavien ohjelmistoyritysten myyntiorganisaatioita ja on kirjoittanut modernista myynnistä mm. Sales Habits of Winners ja Revenue Growth Platform sekä Miljoonamyyjä -kirjat.
Ilona Ylinampalla on laaja myynnin ja liiketoiminnan johtamisen kokemus kotimaisista kasvuyrityksistä suuriin kansainvälisiin pörssiyhtiöihin. Hän työskentelee Accenturella Principal Directorina Financial, Health & Public Services -liiketoiminnassa. Ilona Ylinampa on myös palkittu valtakunnallisesti Vuoden 2019 Myynnin Johtajana ja Suomen TOP 100 IT Vaikuttajana 2021. Hän kutsuu itseään "sosiaaliseksi nörtiksi", joka innostuu myynnistä ja teknologiasta. Hänen intohimonsa on siirtää teknologiaratkaisuja liiketoiminnan etuihin ja rakentaa pitkäaikaisia suhteita asiakkaisiin yhdessä yksikkönsä kanssa. Ylinampa haluaa haastaa sekä sisäiset että ulkoiset ihmiset ajattelemaan laatikon ulkopuolella, olemaan luovia, avoimia uusille ideoille ja toimittamaan erinomaisia ratkaisuja.