Back to All Events

Kolme kovaa K:ta: Kontaktointi - Kohtaaminen - Klousaus

Monet myyjät ovat äärimmäisen kiireisiä, eikä ammattilaisilla ole aikaa osallistua sellaisiin koulutuksiin ja valmennuksiin, joissa käsitellään ylätason teemoja tai trendejä. Monet myyjät odottavat todella konkreettista koulutusta, jossa keskitytään vain kaikista kriittisimpiin asioihin, joita hiomalla saadaan parempia tuloksia. 

Kysymys kuuluukin, mitkä olisivat ne aivan keskeisimmät ja kriittisimmät kohdat myyntiprosessissasi, jotka hiomalla saisit parempia tuloksia aikaiseksi? Mitkä kolme kohtaa määrittävät pitkälti sen, saadaanko kaupallinen yhteistyö alulle vai jutellaanko vain muuten mukavia? 

Näiden kysymysten pohjalta rakennettiin tämä puolen päivän valmennus, joka käsittelee kolmea kriittisintä kohtaa myyntiprosessissa: 
Kontaktointia, Kohtaamista ja Klousaamista. 

Tämä ei tietenkään tarkoita, että muut vaiheet eivät ole olennaisia, mutta näiden kolmen Koon tiimoilta tulee eniten kysymyksiä ja kiinnostusta myyjiltä, koska nämä ovat usein juuri niitä hetkiä, missä tulos todellisuudessa tehdään. 

Tämä valmennus sopii hyvin: 

- tuoreemmalle myyntitalentille, joka haluaa saada keskeisimpien myyntiprosessin kohtien opit heti haltuun.
- kokeneemmille myyntikonkareille, jotka haluavat päivittää ja kirkastaa omaa myyntitoimintaansa nimenomaan kontaktoinnissa, kohtaamisissa ja klousaamisessa.
- myynnin vetäjille tai kehittäjille jotka haluavat ottaa parhaita käytänteitä vaikkapa organisaation myynnin pelikirjojen tai toimintamallien päivittämiseksi. 

Agenda: 

Kontaktointi - Kylmistä kontakteista lämpimiin keskusteluihin
- Always Be Connecting - Miten rakennat arkeen rutiinin, jolla kontaktoinnista tulee tapa?
- Mitä ottaa huomioon ennen kuin lähdet lähestymään asiakkaita?
- Miten rakentaa oma lämmin lähestymisviesti, joka resonoi vastaanottajissa?
- Kontaktointiprosessi puhelimessa - sähköpostissa & somessa

Kohtaaminen - myyjän työpaikka on asiakkaan edessä
- Always Be Helping - mitä asiakkaat odottavat myyjän kohtaamiselta?
- Miten tavoitteellistaa tapaaminen ja sitouttaa asiakas kohtaamiseen?
- Miten luoda rakenne, joka huomioi riittävästi asiakkaan tilanteen ja omat tavoitteet?
- Erilaiset asiakkaat - miten luoda jokaisesta kohtaamisesta yksilöllinen ilman tuntien valmistautumista?

- Klousaaminen - päätätkö kaupan vai aloitatko asiakassuhteen?
- Always Be Closing - Miten ymmärtää klousaamisen tavoite oikein, jottet vaikuta tyrkkymyyjältä?
- Klousaatko kerran vai kahdeksan kertaa? Johdettu ja etenevä myyntiprosessi
- Erinomaisen myyjän tunnistaa erinomaisista kysymyksistä - miten pyytää päätöstä?
- Mindsetin muutos - kertakauppojen päättämisestä asiakassuhteiden avaamiseen

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Saat valmennuksesta myös tallenteen ja koulutusmateriaalit käyttöösi.

Aikataulu:

8.45 Virittäytyminen ja virtuaaliset aamukahvit yhdessä Zoomissa
9.00 Valmennus alkaa
10.30 Kahvitauko
10.45 Valmennus jatkuu
12.00 Valmennus loppuu

Hinta:

Suomen Ekonomien, Kaupan liiton ja MMA:n jäsenetuhinta 249 euroa + alv 25,5 %. Hinta muille 299 euroa + alv 25,5 %.
Joka 4. osallistuja on maksuton. Kysy myös muita ryhmä- ja pakettitarjouksia: anu.varpenius@schoolofsales.fi!


Sani Leino on sosiaalisen liiketoiminnan sanansaattaja ja modernin myyntityön valmentaja. Sani tunnetaan yhtenä sosiaalisen myyntityön (Social Selling) pioneereista Suomessa, jolla on yli 13 vuoden kokemus erilaisista myynnin tehtävistä. Oman yrityksensä Social Company Oy:n kautta hän on ollut valmentamassa tuhansia myyjiä ja asiantuntijoita sadoista eri yrityksistä.

Vuonna 2016 Sani listattiin maailman sadan vaikutusvaltaisimman Social Selling -vaikuttajan joukkoon, minkä lisäksi hän on ainoana suomalaisena ollut mukana luomassa maailman ensimmäistä digitaalisen myynnin ammattilaistutkintoa (Professional Diploma in Digital & Social Selling) arvostetulle Digital Marketing Institutelle Irlantiin. Syksyllä 2020 Sanilta ilmestyi yhdessä Kert Kennerin kanssa kirjoitettu B2B-myyntiin liittyvä kirja #Myyntikirja, jonka tavoitteena on parantaa kotimaisten myyjien kyvykkyyttä modernissa myyntityössä. Hänet tunnetaan myös #Myyntipodi-podcastin toisena hostina.

 
Previous
Previous
December 13

Parhaat tekoälytyökalut myyntiin ja markkinointiin

Next
Next
January 12

Tekoälyn hyödyntäminen kuvien tuottamisessa