Keskustelu myynnin pelikirjoista käy kuumempana kuin koskaan, eikä ihme, sillä pandemia on paljastanut puutteita organisaatioiden kriittisissäkin myyntitoiminteissa. Myynnin pelikirjan tavoitteena on toimia ajantasaisena arjen apuvälineenä myyjille, sekä varmistaa, että tehokkaimmat myynnin toimintamallit jalkautuvat jokaiselle myynnin tekijälle roolista ja kokemuksesta riippumatta. Näin varmistetaan, että myynnin tekijät eivät sähellä sokkona päivän fiiliksen mukaan, vaan kullakin on käytössään arjessa testatut tehokkaat myyntimetodit, joita toistamalla myyntitulokset ja asiakaskokemus ovat korkeammalla tasolla. Ongelmana kuitenkin on liian usein, että pelikirjaprojektit jäävät joko puheen tasolle tai kasvavat kuukausien loppumattomiksi ikuisuusprojekteiksi.
Tässä työpajassa tartutaan toiveista tekojen tasolle ja käydään yhdessä konkreettisesti läpi kaikki tarvittava, jotta saat pelikirjan aidosti valmiiksi ja jalkautettua myyntiorganisaatioosi.
Tämä työpaja sopii sinulle mikäli:
1. Haluat kehittää omaa myynnin pelikirjaasi paremmaksi. Organisaatiossanne on jo jonkinlainen myynnin pelikirja, mutta pohdit kestääkö pelikirja päivänvaloa ja onko se aidosti ajan tasalla myynnin ja asiakkaiden tarpeiden näkökulmasta.
2. Organisaatiossanne ei ole vielä myynnin pelikirjaa, mutta haluatte rakentaa sellaisen.
Työpajan oppien ja teemojen avulla saat selkeät askelmerkit miten rakennat ja jalkautat toimivan pelikirjan tehokkaasti ja kerralla oikein. Saat käyttöösi käytännön rakenteet ja sisällöt, joita voit hyödyntää omaa myynnin pelikirjaa rakentaessasi.
3. Haet käytännön vinkkejä oman myyntityön parantamiseen toistettavilla ja tutkitusti toimivilla myynnin toimintamalleilla, jotta syyskaudesta 2022 tulisi myynnillinen menestystarina.
Työpajan lupaus:
Jokaisella osallistujalla on tilaisuuden päätteeksi rakenne ja suunnitelma pelikirjan toimeenpanolle.
Tässä työpajassa kokemuksia ja käytännön toimintamalleja jakavat modernin myynnin valmentajat Jan Ropponen ja Sani Leino, joilla on kokemus satojen myyntiorganisaatioiden valmentamisesta ja kymmenien myynnin pelikirjojen rakentamisesta asiakkaille.
Lämpimästi tervetuloa mukaan!
Päivän agenda:
Tilaisuuden avaus - Tavoitteet työpajalle
- Myynnin pelikirjojen tutkittu merkitys
- Pelikirjan sisällön rajaus
Myynnin pelikirjan rakentaminen/kehittäminen käytännössä
- Myyntiprosessin vaiheet - Positiointi/ USP/Kilpailijakentän kuvaus
- Asiakaspersoonat & Arvolupaus - Teknologiat/Toimeenpano/Työkalut
Myynnin pelikirjan mallit & muodot
- Jakelu - Muodot & Kanavat
Myynnin pelikirjan jalkauttaminen
- Miten varmistaa onnistuminen tai taata epäonnistuminen
- Myynnin pelikirjan toimeenpanosuunnitelma
Aikataulu:
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
9.00 Valmennus alkaa
10.30 Kahvitauko
10.45 Valmennus jatkuu
12.00 Lounas
13.00 Valmennus jatkuu
14.30 Kahvitauko
14.45 Valmennus jatkuu
15.30 Valmennus päättyy
Hinta:
Suomen Ekonomien, Kaupan liiton ja MMA:n jäsenetuhinta 390 euroa + alv 24 %. Hinta muille 490 euroa + alv 24 %. Kysy myös ryhmä- ja pakettitarjousta: anu.varpenius@schoolofsales.fi!
Sani Leino on sosiaalisen liiketoiminnan sanansaattaja ja modernin myyntityön valmentaja. Sani tunnetaan yhtenä sosiaalisen myyntityön (Social Selling) pioneereista Suomessa, jolla on yli 13 vuoden kokemus erilaisista myynnin tehtävistä. Oman yrityksensä Social Company Oy:n kautta hän on ollut valmentamassa tuhansia myyjiä ja asiantuntijoita sadoista eri yrityksistä.
Vuonna 2016 Sani listattiin maailman sadan vaikutusvaltaisimman Social Selling vaikuttajan joukkoon maailmassa, jonka lisäksi hän on ainoana suomalaisena ollut mukana luomassa maailman ensimmäistä digitaalisen myynnin ammattilaistutkintoa (Professional Diploma in Digital & Social Selling) arvostetulle Digital Marketing Institutelle Irlantiin. Syksyllä 2020 Sanilta ilmestyi yhdessä Kert Kennerin kanssa kirjoitettu B2B-myyntiin liittyvä kirja #Myyntikirja, jonka tavoitteena on parantaa kotimaisten myyjien kyvykkyyttä modernissa myyntityössä. Hänet tunnetaan myös #Myyntipodi-podcastin toisena hostina.
Jan Ropposen missiona on varmistaa, että suomalaiset yritykset ja myyntiorganisaatiot menestyvät globaalissa kilpailussa. Hän vauhdittaa tuloksia tuomalla yrityksille käyttöön parhaiden B2B-myyntiorganisaatioiden toimintamalleja ja työkaluja. Jan on auttanut lukuisia tunnettuja suomalaisia yrityksiä, kuten konepajayrityksiä, teleoperaattoreita, sekä ohjelmisto- ja teknologiayhtiöitä, saavuttamaan tavoitteensa nostamalla myyntiorganisaation suorituskykyä uudelle tasolle. Hän on myös kirjoittanut modernista myynnistä Sales Habits of Winners ja Revenue Growth Platform sekä Miljoonamyyjä -kirjat.