Jo vuosikaudet on puhuttu myynnin ja markkinoinnin yhteispelin ontumisesta - ja edelleen on aihe sama! Tämän päivän kasvun johtamisessa asiakasrajapinnassa toimitaan yhdessä ja tätä toimintaa tukevat digitaaliset teknologiat. Joko teillä myynti ja markkinointi on saatu rakentamaan kasvua yhdessä?
Yrityksissä on monenlaisia syitä, miksi yhteispeli ontuu. Se voi johtua esimerkiksi siitä, että keskusteluyhteyttä ei ole. Toisaalta kyse voi olla osaamisvajeesta: että ei edes tiedetä mitä myynti ja markkinointi ovat tänään.
Tässä koulutuspäivässä puututaan näihin haasteisiin ja etsitään yhdessä niihin ratkaisut!
Valmennus sopii erityisesti vaativassa B2B-asiantuntijabisneksessä toimiville henkilöille, jotka pyrkivät löytämään konkreettisia keinoja kasvun rakentamiseen ja paremman myynnin ja markkinoinnin yhteistyön luomiseen. Konkretiatakuu!
Lämpimästi tervetuloa mukaan!
Päivän agenda:
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
9.00 Miksi myynnin ja markkinoinnin yhteistyö on tärkeää? Miksi olemme tässä ja yhteistyö ei toimi? Esimerkkejä siitä, kun yhteispeli ei toimi. Toimitaanko teilläkin näin?
10.30 Mitä on myynti tänään? Mitä markkinointi on?
11.15 Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli parhaimmillaan!
12.00 Lounas
13.00 Workshop: Myynnin ja markkinoinnin yhteispelin rakentamisen ABC
15.30 Yhteenvetoa opeista ja sopimiset arkeen viennistä
16.00 Kiitos ja onnea matkaan!
Hinta:
Suomen Ekonomien, Kaupan liiton ja MMA:n jäsenetuhinta 449 euroa + alv 24 %. Hinta muille 559 euroa + alv 24 %.
Kysy myös ryhmä- ja pakettitarjousta: anu.varpenius@schoolofsales.fi!
PS. Myyntijohdon polku järjestetään syksyllä 2021 seuraavasti:
Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli - se pitää saada kuntoon nyt! 7.10.2021 (Pia Hautamäki ja Henna Niiranen)
Menestyksekäs myyntistrategia 2.11.2021 (Petri Parvinen ja Jan Ropponen)
Modernin myynnin ja markkinoinnin tehokkaat teknologiat 17.11.2021 (Sani Leino ja Mikko Seppä)
Tunneäly myyntityössä 2.12.2021 (Mikko Parikka)
Henna Niiranen johtaa ohjelmistoyritys TietoEVRYn Suomen markkinointia. Hän on intohimoinen myynnin & markkinoinnin paremman yhteistyön muutosagentti. Henna on erikoistunut vaativaan B2B-asiantuntijabisnekseen sekä tilanteisiin, joissa markkinoinnin tekeminen halutaan kääntää aidosti kasvua tukevaksi tekemiseksi.
Edellisissä rooleissaan Henna on mm. ollut pystyttämässä pk-sektorin kasvuyritykseen digivetoista markkinointifunktiota nollista sekä toiminut konsulttina. Henna uskoo vahvasti aikaansaamiseen, tekemiseen ja konkretiaan ripauksella akateemisuutta.
Henna on yksi ensimmäisistä Suomen #myyntimaisteri-nimikkeen saaneista ammattilaisista sekä suosittu somevaikuttaja ja valmentaja vaativan B2B-myynnin ja -markkinoinnin teemoista.
KTT Pia Hautamäki toimii tutkijana ja myynnin johtamisen yliopettajana Tampereen ammattikorkeakoulussa. Tällä hetkellä Pia johtaa Tampereen korkeakouluyhteisössä tekoälyyn ja robotiikkaan keskittyvää ROBINS-tutkimushanketta ja #myyntimaisteri-tutkinto-ohjelmaa.
Pian työelämän missiona on saada #suomikasvuunmyynnillä ja tätä työtä hän tekee myös kansainvälisesti johtoryhmän jäsenenä kansainvälisessä Global Sales and Science Institutessa. Pia toimii yhdeksättä vuotta akateemisella uralla ja ennen korkeakoulu-uraa Pia toimi lähes 20 vuotta B2B-myynnissä ja myynnin johtajana.